4H-Ikis (ikäihmistenpalvelu)

Ikis-koulutuksen aikana käydään läpi mm. asiakaspalvelun ja siivouksen perusteita, ikääntymiseen liittyviä asioita ja ensiaputaitoja. Kurssilla tutustutaan myös 4H:n toimintaan. Koulutuksen kesto on noin 16 oppituntia ja se sisältää sekä teoriaa että käytäntöä. Kurssin käytyäsi saat kurssitodistuksen, joka on arvokas lisä ansioluetteloosi.

Koulutukseen voi osallistua sinä vuonna kun täyttää 16 vuotta. Yläikäraja on 28 vuotta.

Nuoret käyvät yleensä asiakkaan luona 1-4 kertaa kuukaudessa ja 1-2 h kerrallaan.

Kuva: Suomen 4H-liitto / Jussi Vierimaa

Kurssin jälkeen voit tehdä työkeikkoja seniori-ikäisten (yli 65 v.) asiakkaidemme luona. Työ on pääasiassa kevyttä siivoustyötä tai asioimisapua. Työ ei ole kokopäivätyötä, vaan koulun ohessa tehtävää keikkatyötä. Työstä maksetaan tuntipalkkaa sekä matkakorvaus.

Ikis-toiminnan alueet ovat Vantaa ja Helsinki, mutta myös muualla asuvia otetaan kursseille, mikäli kulkeminen asiakkaiden luo onnistuu.

Seuraava Ikis-kurssi järjestetään Vantaalla 17.-19.3.2018                                   Ilmoittautuminen kurssille 19.2-.4.3.2018

Kurssi järjestetään Tikkurilassa, Nuorten monitoimitalo Liito, osoite Lummetie 2 B, 01300 Vantaa

Aikataulu kurssille on seuraava:

La 17.3 klo 10-16

Su 18.3 klo 10-16

Ma 19.3 klo 17-18:30 (Helsingissä, Töölö)

Aikatauluun voi tulla muutoksia. Tarkemman aikataulun saat ennen koulutuksen alkua sähköpostiisi.

Kurssin hinta on jäsenmaksu. Jäsenmaksu kaudella 1.9.2017-31.8.2018 on 35€ / yksi jäsen, tai 70 € / perhe. Kun tulet ensi kertaa mukaan toimintaamme, lisäämme sinut yhdistyksen omaan jäsenrekisteriin ja lähetämme jäsenlaskun.

IKIS-kurssin ilmoittautumislomake 17.-19.3.2018

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.