Yhdistys

PÄÄKAUPUNKISEUDUN 4H-YHDISTYKSET

Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistykset muodostuvat Helsingin, Espoon ja Vantaan 4H-yhdistyksistä. Yhdistyksillä on yhteiset työntekijät ja hallitus. Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistykset toteuttavat 4H-järjestön toimintaa paikallisesti Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

4H:n toiminta kannustaa lapsia ja nuoria vastuullisuuteen ja yritteliäisyyteen. Lapsen ja nuoren kehitysvaiheet huomioon ottavassa toiminnassa opitaan itse tekemällä. 4H-kerhossa omaksutaan käytännön taitoja ja tietoja koulutetun ohjaajan tuella. 4H-koulutukset ja -kurssit syventävät nuoren osaamista.Toiminnassa saadaan valmiuksia yrittäjyyteen ja työelämään!

4H kehittää ihmistä kokonaisuutena. Tätä kuvaavat neljän H:n perustana olevat sanat:

HarkintaHarjaannusHyvyys ja Hyvinvointi (englanniksi Head, Hands, Heart ja Health).

4H-järjestöllä on toiminnan vastuuvakuutus sekä 4H-tapahtumia koskeva tapaturmavakuutus nuorille, jotka ovat 4H-yhdistysten jäseniä. Vakuutus on voimassa kaikissa 4H-tapahtumissa sekä välittömillä matkoilla tilaisuuden ja kodin välillä.

4H-JÄRJESTÖ

4H-järjestö on kansainvälinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorisojärjestö, joka tarjoaa toimintaa 7-28-vuotiaille lapsille ja nuorille. Järjestön ydintehtävänä on tukea lasten ja nuorten tasapainoista kehitystä ja elämänhallintaa. 4H pyrkii tarjoamaan onnistumisen kokemuksia, ja avaimia elämän hallintaan. Tärkeitä 4H:n arvoja ovat nuorten omatoimisuus, yritteliäisyys ja arjen taidot, sekä kansainvälisyys ja luonnon kunnioitus. Toiminnassa voi olla mukana jäsenenä tai vapaaehtoisena.

4H on kansainvälinen järjestö. 4H perustettiin Yhdysvalloissa mutta nykyään toimintaa on jo 100 maassa ympäri maailman. Suomessa 4H on toiminut jo vuodesta 1928. Jäsenmäärältään 4H kuuluu Suomen suurimpien nuorisojärjestöjen joukkoon. 4H-järjestöön kuuluu lähes 70 000 jäsentä. Suomessa on reilu 200 paikallista 4H-yhdistystä, joten 4H-toimintaa on melkein jokaisessa Suomen kunnassa ja kaupungissa!

Anna palautetta tai ota yhteyttä!

Palautteen saaminen on tärkeää toimintamme kehittämisen kannalta ja käsittelemme kaikki palautteet mahdollisimman pian.

Jätättehän meille yhteystietosi, jos haluat, että olemme teihin yhteydessä.

Kiitos palautteestasi!

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.